Trochę już w necie siedziałem czytałem jednak decyzja nie podjąłem.
Może od początku
Planuję kupno samochodu (obecnie posiadam Opla ASTRE F rok 98 benzyna 1.4 60 km a przejechane ma 122 tys km) jest to samochód z salonu (kupiony przez tatę)goły i wesoły
Przez te 11 lat awaryjność w nim wynosiła 0 (nie liczę żarówek, oleju, amortyzatorów czyli rzeczy które samoczynnie się zużywają)
Służbowo poruszam się Fordem Mondeo 2.0 TDCi 131km z 2003roku wersja GHiA. Samochód ma troszkę więcej przejechane, ok 170tys km co do jego awaryjności trudno cokolwiek powiedzieć bo kilka osób nim jeździło (jeden taki co słynie z psucia samochodów). sam w nim wymieniałem jedynie wąż dolotowy od turbo który sobie pękł sam z siebie. Robię nim miesięcznie kilka tysięcy i nie miałem z nim nigdy problemów.
Ale do rzeczy:
Planuję zmianę samochodu (na wiosnę) jestem studentem bez dzieci więc nie ma tu jakiś priorytetów, aczkolwiek wymagania mam:
-diesel (minimum 120km)
-dobry stan wizualny zewnątrz/wewnątrz
-niska awaryjność
Kilka propozycji samochodów które robią na mnie wrażenie i warte były by wydania $
-Volkswagen Passat B5 HIGHLINE
za tą kasę można już wyrwać całkiem fajny egzemplarz
-Skoda Super B
-Wspomniany Ford Mondeo (za tą $ dobrze wyposażona zadbana jednostka)
-Peguot 406 Coupe (wygląd i wyposażenie za tą kasę ok) jednak jak czytam opinie na jego temat to ręce opadają...
za wyjątkiem Peguota reszta to duże wygodne samochody, podróżuje raczej sam więc miejsca z przodu zawsze jest dośc z tył niech się gniotą
Na samochodach to znam się kiepsko, co do ocenu stanu technicznego to pomogła by mi stacja diagnostyczna i znajomy mechanik, kwestia za jakim modelem warto się rozglądać.
Zapraszam do dyskusji, opiniowania, polecania i komentowania.
Prosił bym jedynie o rzeczowe popieranie swoich argumentów a nie pisanie Passat Be bo jest Be...
Drogi forumowiczu, sam stałem przed takim dylematem miesiąc temu i też rozważałem forda mondeo lecz ze wzdlędu na przeciętną stylistykę dałem sobie spokuj